PannonRider történelem
Elkészült a PannonRider saját weboldala: www.pannonrider.com
A Cél:
A városi szmogra, dugókra, magas üzemanyag és bérletárakra válaszul egy olyan közlekedési eszköz kifejlesztése, mely a:
- Nap erejét használja energiaforrásként
- Meghajtása hibrid: elektromos, és emberi erő
- Kerékpár kategóriájába tartozik, nem kell jogositvány, nincs kötelező biztositás, súlyadó
- Megvédi utazóját a széltől, esőtől, városi portól, ugyanakkor egyáltalán nem szennyezi környezetét
- Hatótávolsága lehetővé teszi a mindennapi használatot, munkába járást.
- Lehetőséget teremt a mindennapi testmozgásra
Az első vázlatok | A terv | Prototipus előtti állapot: egy működő koncepcióautó |
A Koncepció:
Végy egy kerékpárt! Két kerekűt, három kerekűt? A két kerék mindenképpen kisebb erőt igényel, ugyanakkor a három kerekű megoldásnak számos előnye van. Teljességgel burkolható, megálláskor nem kell letenni a lábad. Sok ember idegenkedik a kerékpártól, a három kerék nagyobb biztonságot ígér. A három kerekű nem érzékeny az oldalszélre. És végül: igen kényelmes testhelyzet alakítható ki, hasonlatosan az autóvezetéshez. | |
Alakítsd át hibrid járművé! Ehhez használj három fázisú elektromos meghajtást, mely egyből biztosítja a magas hatásfokot, és a fékezés energiájának visszatöltését az akkumlátorokba. A fogaskerekek, sebességváltó egyből fölösleges teherré és zajforrásá válik. - A be nem épített alkatrészekért örök garancia | |
Lásd el napcellákkal! A hely egy ilyen eszközön kevés, a csúcstechnikát kell alkalmazni. Ma már kereskedelmi forgalomban kaphatóak olyan cellák, melyek 1 m2 felületről akár 150W-ot is képesek összegyűjteni. - Egy autó a városi használatkor az idő 80%-ban a munkahely előtt várja gazdáját. - A napcellák a tervezett akkumlátort egy nap alatt töltsék fel: Bőven van idő az akkumlátorokat feltölteni. | |
Készülj fel a burús időkre! Másodlagos energiaforrás: Akkumlátor. A bicajon nem csak a hely kevés, fontos, hogy könnyű is maradjon. Itt is hívjuk segítségül a csúcstechnikát. Azt mondják a bölcsek, hogy nem kell a csőben a lyukat kitalálni: Alkalmazzuk a hibrid járművekben már bevált könnyű, de bivajerős Lithium-nanofoszfát akkumlátorokat. (A123 cell) Itt az energia tárolás veszteségmentes, csaknem 100%-os | |
Adj a kényelemnek! A bike-ot burkold be, lásd el kényelmes üléssel, tégy rá visszapillantó tükröt, komputert, vagy fordíts: Előbb készítsd el a burkolatot önhordó karosszériaként, és a kerékpárból már csak a kerekek kellenek.
|
Az álom:
Az első eredmények:
A kerékpár elektromos átalakitása után, még napcellák nélkül:
-
Az elérhető végsebesség 37 km/h
-
A hatótávolság 17-23 km/h sebeséggel 25 km
-
Ugyanekkor a pillanatnyi fogyasztás 80-125W
-
Üzemidő 40-50 perc, az akkukapacitás csak 4,6Ah!
-
A megtehető távolság gyorsitással a végsebességig, lassitással, még a fékenergia visszatáplálása nélkül 10900 m. Inditásnál az amúgy 250W névleges teljesitményű motor 650-670W-ot teljesit.
A mérés idejére a lánc le volt szerelve, még csak kisértésbe sem tudtunk esni, hogy lábbal noszogassuk a járgányt! A tesztpilóták 70-80kg-os férfiemberek!
Az átalakitás műszaki adatai:
-
Motor: 250 W, három fázisú kerékagy, HUB motor
-
Akkupack 24 db A123 Li-Ion cella 2300 mAh 12S2P összeállitásban
-
Akku telep összesen: 39,6V, 4,6 Ah 182 Wh kapacitással
-
Az akkumlátorok összes tömege csupán 1,8 kg!!!
-
Napcella: 3 darab Kyocera 43W napcellacella, 16% cellahtásfokkal!!!
Prototipus előtti állapot: egy működő koncepcióautó már napcellákkal:
-
Az áprilisi napsütésben kb. fél nap alatt feltöltődik a telep
-
A napcellák folyamatos üzemet biztositanak: Amig süti a cellákat a nap, a PannonRider folyamatosan halad.
Összerakom a saját PannonRideremet/Ajánlatot kérek!